San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Corry en Ruud Baars - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Corry en Ruud Baars - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Corry en Ruud

14 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Op tijd vertrokken voor het bekijken van San Francisco. Eerst liepen we naar Union Square, een plein met kunstenaars. Onderweg waren we al een Cable Car tegen gekomen. Leuk om te zien. Na de koffie op Union Square gewandeld naar China Town, een belevenis op zich. Daarna naar Fishermans Wharf. Een flinke tippel, maar gelukkig het meeste naar beneden. Bij alle flats hebben ze van die trappetjes voorlangs. Heel bijzonder. Er is hier wel veel armoede. Veel zwervers zie je liggen langs de kant van de weg of op bankjes. Er wordt ook veel gebedeld. Een mevrouw vertelde mij dat er het afgelopen jaar veel zwervers zijn bijgekomen.
Pier 39 was geweldig. Met de zeehonden en de leuke winkeltjes. Langs de pieren liepen we naar pier 1 en het Embarcadero center. Een marktje met wat kunstwerken op een plein. Onze benen hadden het eigenlijk wel gezien en we namen dan ook de Cable Car de berg op. Gelukkig maar, want het was me een potje steil! Na een korte wandeling terug in het hotel.
Na onze benen wat rust gegund te hebben zijn we een Japans winkelcentrum gaan bekijken. Ons hotel ligt namelijk in de Japanse wijk. Wat een leuke winkeltjes en wat een aparte dingen.
Daarna gegeten bij de pizzeria.
Laatste nacht in de USA. Morgen weer naar huis. Onze vlucht vertrekt om 19.00 uur. Vakantie voorbij.....